Kasze / Ryże  Jest 6 produktów.

Pokazuje 1 - 6 z 6 elementów
Pokazuje 1 - 6 z 6 elementów

Kasza ekologiczna / Ryż ekologiczny

Węglowodany – powinny stanowić w codziennej diecie około 50% całkowitego zapotrzebowania na energię. Ze względu na bogactwo skrobi - cennego paliwa dla mózgu oraz dla całego organizmu - kasze i ryże zawierają od 50 do 80% węglowodanów. Zarówno kasza jak i ryż mają w swoim składzie sporo cennego białka roślinnego. Najlepiej łączyć je ze składnikami pochodzenia zwierzęcego np. mlekiem lub mięsem, aby uzupełnić braki aminokwasów egzogennych.

Ekologiczna kasza jaglana powstaje z prosa, ekologiczna kasza manna oraz ekologiczny kuskus z pszenicy. Ekologiczną kaszę gryczaną niepaloną otrzymuje się z nasion gryki. Im mniej oczyszczone i rozdrobnione ziarno tym kasza zdrowsza i bardziej wartościowa. Kasza manna jest lekko strawna i wyjątkowo bogata w jod. Kasza jęczmienna jest znakomitym źródłem witaminy PP. Szczególnie polecana osobom, które mają problemy z cerą. Rozszerza naczynia krwionośne oraz obniża poziom cholesterolu we krwi. Kasz gryczana szczególnie zasobna jest w kwas foliowy, cynk, potas oraz magnez. Nie zakwasza organizmu. Może być stosowana w diecie bezglutenowej. Kasza kuskus jest łatwo strawna, zasobna w węglowodany. Szczególnie polecana kobietom w ciąży, dzieciom oraz osobom starszym. Kasza jaglana nie uczula i jest lekko strawna. Może być stosowana przez osoby na diecie bezglutenowej.

Ryż ekologiczny stanowi cenne źródło potasu, magnezu, żelaza, cynku, witamin z grupy B, białka oraz błonnika. Doskonale nadaje się dla osób na diecie lekkostrawnej oraz dla osób dbających o linię. Dostarcza sporo energii na długi czas. Nie zawiera glutenu, nie uczula – polecany jest alergikom oraz osobom na diecie bezglutenowej. Ryż brązowy BIO oraz ryż basmati BIO są bardziej zasobne w składniki odżywcze niż ryże białe. Ryże ekologiczne długoziarniste są bogatsze w błonnik i wolniej trawione niż ryże krótkoziarniste i średnioziarniste.